Wat ben je aan het doen? Juni 2019

Re: Wat ben je aan het doen? Juni 2019

Berichtdoor Emje » Ma 17 Jun 2019, 16:14

De meneer van SeniorWeb is net weg,
mijn hoofd is nu vol,
zo veel nieuwe dingen gehoord,
over de pc.
Hij heeft gekeken naar het systeem van mijn pc, ik kan dus ook met n licentie windows 10 er op zetten,
ik had gehoord dat t niet slim was, t mocht niet n te oude pc zijn en t volume moet genoeg zijn en dat kan dus in mijn pc. Dat zou dus n stuk goedkoper zijn dan n nieuwe computer.
De nieuwe windows 10 kan dat kan das gewoon bij me thuis geinstalleerd worden.

Dus daar moet ik ff over nadenk
Emje

Berichtdoor Henny » Ma 17 Jun 2019, 16:20

Het ligt er vooral aan hoeveel interne geheugen de pc heeft Emje.
Op mijn pc werkt Windows 10 prima, maar op de laptop is het een drama.
Je zou eventueel het geheugen nog uit kunnen breiden.
Henny
Beheerder

Berichtdoor Emje » Ma 17 Jun 2019, 16:51

Ik heb nu 8 gb of hoe heet dat op mijn pc volgends die meneer is meer dan genoeg,
Emje

Berichtdoor Henny » Ma 17 Jun 2019, 17:25

Oke (Y)
Henny
Beheerder

Berichtdoor Vera » Ma 17 Jun 2019, 18:04

De nacht is beter geweest dan zaterdagnacht maar ik was toch moe en ben deze morgen al snel naar bed gegaan. Ik sliep tot de wekker ging om 15u30 al was ik tussendoor natuurlijk wel eens op. Nadien de hondjes uitgelaten en daarna even tv gekeken.
Voor de rest helemaal niets... :p Straks de hondjes eten geven en zelf ook iets eten. De hondjes moeten nadien ook nog heel even buiten eer ik alweer vertrek voor een nachtje werken. Nog twee te gaan.
Vera

Berichtdoor Emje » Di 18 Jun 2019, 15:35

Er is n hulp gekomen
ook mooi optijd.
Ze heeft 3 uur goed gewerkt,
dus das mooi

Zelf ben iknog steeds verkouden,
veel slijm in mijn longen en ik hoest me gek.
Erg vermoeiend.

Zo meteen ff n paar boodschappen doen want de kasten zijn zowat leeg.
Emje

Berichtdoor Henny » Di 18 Jun 2019, 15:49

Fijn dat er hulp geweest is Emje.
Vervelend dat je zo moet hoesten. Ik hoop dat dat snel over is hoor (}) Anders de huisarts maar vragen voor Codeïne die kan je dan samen slikken met Paracetamol.
Henny
Beheerder

Berichtdoor Emje » Wo 19 Jun 2019, 18:51

Mijn vaste hulp heeft van de chirurg te horen gekregen dat ze de eerste 2 maanden niet mag gaan werken.
Haar blessure is erger dan t in eerste instantie liet aanzien!

Dat word maanden lang vervangers
met al de ellende vandien!
Emje

Berichtdoor Henny » Wo 19 Jun 2019, 19:21

Poeh Emje, wat een tegenvaller voor haar. En natuurlijk ook voor jou. Ik hoop dat je de komende tijd toch goed voorzien wordt wat thuishulp betreft hoor.
En anders meteen bellen en hen goed te verstaan geven dat je deze keer geen 4 weken meer wacht op thuishulp.
Henny
Beheerder

Berichtdoor Vera » Wo 19 Jun 2019, 21:32

We hebben hier alweer een stevige bui... ik zit gelukkig lekker binnen. :p
Deze middag geslapen tot 14u30 en daarna een rondje gelopen met de hondjes en daarna een lange wandeling gemaakt met Mingo. Onderweg op het werk langs geweest om te schuilen voor een onweer maar al bij al viel dat best mee : veel donder en bliksem maar weinig regen. Daarnet was het anders, dat was een stevige plensbui.
Ondertussen gegeten en een half uurtje geleden nog eens met Haidi tot aan het park geweest voor een plasje. Deze avond mogen ze nog eens buiten.
Ik had vandaag wel wat in huis willen doen want morgen wordt mijn elektriciteit gekeurd, maar ik deed helemaal niets en nu begin ik er niet meer aan. Nu even tv kijken.
Vera

Berichtdoor Vera » Do 20 Jun 2019, 11:30

Zo... deze morgen inderdaad reeds gestofzuigd beneden en even kort in de keuken bezig geweest. Ondertussen is de elektriciteitskeuring gebeurd en op zich viel dat nogal mee. Er zijn uiteraard zaken die niet in orde zijn, er moet namelijk een schakelplan zijn en dat is er niet. Ik heb geen enkel plan van de woning, die zouden volgens de vorige eigenaar verloren gegaan zijn bij een brand jaren geleden. Het verslag wordt doorgestuurd naar de firma die de EPC keuring gedaan heeft en ik zal het verslag dan via hem ontvangen... en anders vraag ik om het mij elektronisch door te sturen.
Straks bellen met het immokantoor om een afspraak te maken voor een schatting.

Ondertussen is het hier veel minder grijs en het zonnetje komt zo nu en dan even tevoorschijn. Het nodigt uit om een wandeling te maken. :D Straks maar even boodschappen doen zodat er hier weer iets eetbaars in huis is. (h)
Vera

Berichtdoor Henny » Do 20 Jun 2019, 12:13

Ik hoop dat de kosten mee zullen vallen Vera.

Ik wilde vanmorgen naar Langedijk voor de weekendboodschappen. Volgens de buienradar zou het droog blijven maar ik had mijn voet nog niet buiten de deur of het begon te regenen. Het was een stevige bui. Wat was ik blij dat ik niet eerder naar buiten was gegaan.
Toen het droog was ben ik toch gegaan maar toen ik het winkelcentrum weer uitkwam begon het weer te regenen. Gelukkig werd ik daar niet echt nat van.
Ik heb ene leuk jurkje gekocht voor de beloofde warme dagen :D
Onderweg kwam ik de wandelaars tegen die met de plus wandelvierdaagse mee doen. Als het goed is komen ze Zaterdag langs mijn huis.

ik ga nu weer even in de relaxstand want mijn voet laat zich weer voelen.
Het is hier nog steeds grijs al doet het zonnetje af en toe wel een poging om er door te komen.
Als dat lukt dan ga ik straks weer lekker in de achtertuin zonnen :D
Henny
Beheerder

Berichtdoor Vera » Do 20 Jun 2019, 18:37

Die kosten zijn niet meer voor mij hoor, Henny. Het attest is gewoon voor de nieuwe kopers zodat ze weten wat er moet gedaan worden. Ze krijgen daar na de verkoop 15 maanden tijd voor.
Toen ik buiten kwam met Mingo, parkeerde Annemarie net in de straat en haar hondjes zaten in de auto. Ze heeft zelf ook twee adoptiehondjes en ze vroeg of ze mee mocht. We hebben gezellig samen een rondje gelopen. :D
Straks de hondjes eten geven en zelf ook iets eten.
Vera

Berichtdoor Henny » Do 20 Jun 2019, 18:48

O, dat scheelt weer Vera :D (Y)
Henny
Beheerder

Berichtdoor Henny » Vr 21 Jun 2019, 13:04

Toen de hulp weg was ben ik even naar de Mare gegaan.
Ik moest een nieuwe simkaart voor mijn telefoon halen want die ik nu heb werkt niet meer na 1 januari.
Daarna ben ik even naar Zeeman gegaan, ze hadden hemdjes in de aanbieding, maar die waren in de Mare uitverkocht De verkoopster heeft even naar Langedijk gebeld en daar hadden ze nog een paar. Ik heb er daar 3 gekocht. daarna even naar de Karwei geweest voor plankendragers dan kan ik de planken in de meterkast plaatsen

Ik wilde net even in de achtertuin zonnen maar met de wind en de wolken is het best wel frisjes. Straks nog maar een keer proberen.
Jammer dat er zoveel wind staat want nu kan ik ook niet naar de Vlindertuin. Hopelijk staat er morgen minder wind, dan kan ik nog een poging wagen, de dagen erna zullen veel te warm worden om een bezoekje aan de Vlindertuin te brengen.
Henny
Beheerder

Berichtdoor Henny » Zo 23 Jun 2019, 15:02

Ik ben vanmorgen even naar de Vlindertuin geweest en daarna heb ik de foto's uitgezocht en op de Facebookgroep van de Vlindertuin geplaatst.
Ik kwam een oud-buurvrouw tegen. Ze zag de scoot staan en wilde me even op de hoogte brengen hoe het met haar 2 maanden oude baby is Dat was best emotioneel. De kleine heeft een zeldzame aandoening maar met heel veel hulp en begeleiding kan hij best ver komen. Ik ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Ik heb lekker in de zon gelegen maar nu is het te warm in de achtertuin. Ik heb de ramen tegen elkaar open en er staat een lekker fris windje richting mijn hoekje van de bank. Dat is zo bést uit te houden :D
Ik heb geen zin in koken dus ik ga me vanavond trakteren op een heerlijke Chinese maaltijd :D
Henny
Beheerder

Berichtdoor Vera » Zo 23 Jun 2019, 22:23

Ik ben terug thuis na een lange dag en ik ben best wel moe.
Tante Agnes zag er goed uit, maar ze is niet graag in Hoboken. Het is ook maar triestig als je bijna niets meer ziet en bijna niets meer hoort... en amper iemand ziet op een dag. Ik ben blij dat we geweest zijn.
Deze avond bij ma blijven eten en pas een uur geleden thuisgekomen en een wandeling gemaakt met Mingo. Haidi mag straks nog eens buiten voor een plasje.
Vera

Berichtdoor Vera » Ma 24 Jun 2019, 15:41

Ik heb mijn koertje zomerklaar gemaakt : de tegels geveegd en geschuurd en daarna mijn hangstoel, tafeltje en tuinstoelen terug buiten gezet. :D Eigenlijk onverantwoord in de volle zon, maar goed, ik nam tussendoor wel meermaals een drinkpauze. Zo meteen mijn sfeerlampjes op zonne-energie buiten zetten zodat ze kunnen opladen. Daarna ga ik douchen en om 16u10 vertrek ik naar de huisarts.
Vera

Berichtdoor Emje » Ma 24 Jun 2019, 20:07

Al 10 dagen ziek en de laatste 3 dagen word t erger ipv beter.

Ik voel me zo beroerd dat als ik n week all in naar Israel zou mogen, dat niet zal doen, zo ziek voel ik me.

Ik wilde vanmorgen de huisarts bellen, maar voor 10 uur was ik er niet

Ik slaap bijna de hele dag, Tena lady heeft t n goeie klant aan me net als wc papier rollen en para cetamol.......
Emje

Berichtdoor Henny » Ma 24 Jun 2019, 20:10

Pfff dat duurt veel te lang Emje. Morgen dan maar wel de huisarts bellen hoor (l)
Henny
Beheerder

Berichtdoor Emje » Di 25 Jun 2019, 10:34

Dehuisarts gebeld en die maakt n paar recepten die brengen ze bij me thuis gelukkig, want ik kan ze zelf niet ophalen alleen de bezorger heeft geen pin app bij zich, dus ff de apotheek ff gebeld maar t kan op rekening pffff das heel fijn, bnou hoop ik dat ik de bel hoor want ik val steeds in slaap....alles bij elkaar heel vervelend allemaal, maar er zijn ergere dingen denk ik dan maar,alhoewel!!!
:-|
Emje

Berichtdoor Henny » Di 25 Jun 2019, 10:50

Ik snap niet dat de huisarts niet even op bezoek is geweest Emje :-| .
Ik hoop dat hij de juiste medicijnen heeft voorgeschreven en dat je nu snel op zult knappen hoor!
Henny
Beheerder

Berichtdoor Emje » Di 25 Jun 2019, 11:04

Huisartsen komen zelden meer thuis, tenzijn je half dood bent......
maar ik heb mijn klachten goed beschreven,
dus hopelijk geven ze de juiste meds, t zijn allemaal zelf betalen meds,

ooit kreeg je bijna alles vertgoed he?
Emje

Berichtdoor Henny » Di 25 Jun 2019, 11:31

Idd. Maar toen werden veel medicijnen ook wel heel gemakkelijk voorgeschreven en er ook wel veel misbruik van gemaakt hoor.
Al vind ik het wel erg scheef. Mijn hulp had 2 jaar lang medicijnen nodig die 60 euro per maand kosten. Ze kon echt niet zonder de medicijnen en ik vind het heel raar dat die niet vergoed werden. Gelukkig hoeft ze die sinds 2 weken niet meer te slikken.
Henny
Beheerder

Berichtdoor Emje » Di 25 Jun 2019, 15:36

Aan t wachten
en wachten duurt lang
en zeker als net hoort dat de apotheek pas na 5 uur komt
Man ik ben echt boos,
ik wil zoooooo graag gaan slapen maar durf niet omdat ik dan de bel niet hoort.

Als je goed ziek bent wil je naar beden niet de hele dag rondlopen
met wachten, of overdrijf ik nu?
Ik snap ook wel dat ikniet de enige ben die ziek is,
maar als ze zeggen t word vandaag gebracht is dat niet na 5 uur he? Ik had al n paar uur kunnen slapen!
Emje

VorigeVolgende

Terug naar Algemeen