Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2012

Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2012

Berichtdoor Evie » Zo 18 Dec 2011, 19:35

Ik wil iedereen een warme en liefdevolle kerst wensen en een hoopvol, gezegend 2012 wensen! Liefs (l)
Evie

Re: Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2012

Berichtdoor Irmgard » Wo 21 Dec 2011, 09:27

Lieve Broers en Zussen,

Via deze weg willen we jullie allemaal.
Gezegende kerstdagen wensen.

En een goed en bovenal een liefde vol nieuwjaar.
Toe wensen en dat we elkaar mogen dragen en mogen helpen
waarnodig.

Zo dat we met elkaar de Liefde die wij ontvangen van onze liefde volle
Vader door mogen geven aan hen die daar zo naar verlangen.
Dit is mijn en onze wens voor het jaar 2012. :D

Veel liefs
Jan en Irmgard
Irmgard

Berichtdoor Henny » Vr 23 Dec 2011, 12:51

Hallo allemaal,

Jesaja 9: 6 zegt: Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op Zijn schouder en men noemt Hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

Een Zoon is ons gegeven en daar staan wij in deze tijd meer stil bij dan in andere tijden. Het is weer een tijd van vrede op aarde. In een aantal landen worden de wapens weer neergelegd, maar na de feestdagen ook weer opgepakt. Misschien is dat in sommige landen wel de enige vrede die men kent. De enige periode van rust, waar ze even op adem mogen komen.

De Here Jezus werd aangekondigd als Vredevorst. Heerser over de vrede betekent dat. Ook over de vrede in ons hart.

Mag Hij ook de Heerser over de vrede in ons hart zijn? Of zijn wij wel tevreden met de eigen vrede in ons hart?

Op Hyves of Facebook was een stelling te lezen die zei: “mijn gevoel liegt nooit“. Maar ons gevoel kan heel bedrieglijk kan zijn omdat ons oude ikje, het vlees vaak nog te veel inspraak/invloed heeft.

Waar ligt onze vrede?
Onze vrede hoort te liggen bij Hem die de hemel en aarde geschapen heeft. Dat onze gedachten en overleggingen, ons doen en laten in overeenstemming zijn met Hem. En om dat zover te krijgen, kan best veel strijd geven. Dat heeft te maken het met sterven van ons eigen ikje en Hem groter laten worden in ons leven, in ons doen en laten. Maar dan mogen we weten dat als wij dicht bij Hem blijven, dat Hij ook in die strijd is.

Vrede begint niet met Kerst en houdt niet op bij Kerst. Christen ben je immers ook niet alleen op Zondag als je naar de kerk gaat.

Vrede is 1 van de pilaren uit Galaten 5:22 waar wij ons geloof op mogen bouwen: "Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing."

Die pilaren kunnen we bouwen, maar als het fundament niet goed is, zullen die pilaren het nooit lang volhouden. De afgelopen maanden ben ik me er zó van bewust dat het zó belangrijk is Jezus als Fundament van ons leven te hebben. Als er dan brokken van ons geestelijk huis afvallen, dan blijft altijd het Fundament over waar we weer op kunnen bouwen.

Vrede vind je ook niet door het nalopen van hypes. Op sommige conferenties en gemeenten lijkt het wel alsof er steeds weer nieuwe dingen uitgevonden moeten worden om de mensen aan te trekken, te boeien en vast te houden. Op die manier krijg je niet de rust en de vrede van de Heer, maar blijft er een onrust die alleen gevoed kan worden als je weer naar zo’n conferentie of gemeente gaat.

Gods boodschap is al jaren dezelfde: keer terug naar de basis van het Evangelie. Als we vandaar uit gaan leven, dan zal het Fundament pas stevig zijn en zullen we niet meer heen en weer geslingerd worden.

Dat betekend niet dat we dan geen fouten meer kunnen maken, geen verkeerde gedachten en overleggingen of onrust in ons hart kunnen hebben, maar wel dat we ze onder Zijn heerschappij kunnen brengen en Hij ook weet waarom we bepaalde beslissingen genomen hebben. Laat ons in alles wat we doen en denken dat eerst met Hem overleggen en dan pas aan onszelf of onze medemens geven of zeggen. Hij wil daarin zo graag betrokken zijn en blijven.

Jezus wil ons Zijn vrede geven. Joh. 14:27 zegt:
"Vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u; niet zoals de wereld die geeft, geef Ik hem u. Uw hart worde niet ontroerd of versaagd."

Maar wij moeten die vrede zelf toelaten in ons hart. Als we Zijn vrede aannemen, zal er werkelijk een rust in ons komen, waardoor wij voor andere mensen een getuigenis zijn.

En in díe vrede wens ik jullie, de leden en meelezers hele gezegende Kerstdagen toe en een heel voorspoedig 2012

Groetjes en Gods zegen,

Henny

Afbeelding
Henny
Beheerder

Berichtdoor mieriske44 » Za 24 Dec 2011, 16:48

Lieve Allemaal !!

Mary did you know ??
That your Baby Son.....
Would save our son and daughters.......

Zomaar een zinnetje uit een liedje, maar wat een Waarheid wat ze zingen en
begrijpen wij wel en zijn wij wel goed van doordrongen wat ze zingen !!??!!

Sta er eens bij stil en luister eens goed naar de tekst van dit prachtige lied en
laat het eens heel goed tot je doordringen.

Wij wensen jullie een fijn en rustig en vooral een gezegend kerstfeest toe !!

Liefs Rianne
mieriske44

Berichtdoor Adriaan » Za 24 Dec 2011, 18:43

Ik wens iedereen een gezellig kerstfeest, met familie, vrienden, kennissen, met warmte, met vrede, met licht, met een geluksgevoel.

Ik wens iedereen deze kerst het diepe bewustzijn toe van wat er gebeurd is tijdens de eerste Kerst. Dat met deze kerst Jezus ( weer) in je hart geboren mag worden, zodat - wat er ook gebeuren zal - je ten alle tijden Zijn Licht in je binnenste ziet en voelt schijnen en je nooit meer alleen bent.

Liefs,
Adriaan
Adriaan

Berichtdoor bertj » Za 24 Dec 2011, 21:42

Ik zou weleens willen weten
waarom zijn de mensen zo moe
misschien door hun jachten en jagen
of misschien door hun tienduizend vragen
en ze zijn al zolang onderweg naar de vrede toe
daarom zijn de mensen zo moe.

Jezus kwam voor vrede op aarde,
Kom Heer Jezus, wij wachten al zolang.

Wij wensen jullie allen Gezegende Kerstdagen (f) (f) (f)
bertj

Berichtdoor Christien » Za 31 Dec 2011, 16:44

Afbeelding

Wij?

Herman,
Christien
Maarten

wensen jullie alvast (Want we gaan zo weg) een héle fijne avond
en een héle goede jaarwisseling
Afbeelding
Christien
Beheerder

Berichtdoor Vera » Za 31 Dec 2011, 17:07

Afbeelding

Het is alweer zover : we slaan de brug tussen oud en nieuw. We laten 2011 achter ons om 2012 in te stappen.
Iedereen doet dit met zijn eigen verlangens, dromen, verwachtingen, hoop op verandering misschien ?
Helaas hebben we niet alles zelf in de hand en blijft d etoekomst een mysterie.
Ik wens jullie allemaal :
- de moed om er iets moois van te maken, ondanks teleurstellingen;
- de kracht om vol te houden, ook als niet alles loopt zoals je zou willen;
- een gezondheid die je in staat stelt bergen te verzetten;
- het vertrouwen dat na iedere donkere nacht weer het licht doorbreekt;
- het geloof dat je nergens alleen doorheen moet maar dat je gedragen wordt als je dit toelaat.

Voor deze avond wens ik jullie een hele fijne jaarwisseling.

Liefs, Vera
Vera

Gelukkig 2012

Berichtdoor Adriaan » Zo 01 Jan 2012, 01:46

Ik wens alle leden van Christengroei een zeer gelukkig 2012 toe, met goede gezondheid, geluk, voorspoed, blijdschap, liefde, warmte, vriendschap, eenheid, rust en vrede in het hart, tevredenheid en het diepe besef dat Jezus HET verschil uitmaakt. Ik wens jullie allemaal elke dag een glimlach op je lippen en in het centrum van je hart.

en laten we bewust zijn dat we met ons gebed een ander tot steun kunnen zijn... http://www.youtube.com/watch?v=u9Pk-dp_ ... re=related

Liefs,
Adriaan
Adriaan

Berichtdoor Christien » Zo 01 Jan 2012, 11:36

Afbeelding

Wij wensen jullie allemaal een héél gezegend 2012 toe.

Afbeelding
Christien
Beheerder

Berichtdoor bertj » Zo 01 Jan 2012, 13:50

Hallo allemaal. Namens mijn vrouw en mij wensen wij jullie allen een heel gezond 2012 toe en dat des Heeren zegen jullie allen mogen ontvangen. (f) (l) (f)
bertj

Terug naar Kerst/nieuwjaarwensen