Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2013

Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2013

Berichtdoor Henny » Za 22 Dec 2012, 16:46

Hallo allemaal,

Het jaar 2012 is bijna ten einde. We mogen weer dankbaar terugkijken op het afgelopen jaar waarin we steeds weer ervaren hebben dat de Heer ín alles ons nabij is geweest. Maar wat is er veel gebeurd dit jaar in de wereld, maar ook met mensen individueel. Vinden jullie ook niet dat de tijd sneller en sneller gaat? Het vliegt als zand tussen de vingers weg. We krijgen steeds meer indrukken en impulsen te verwerken en vergeten dan vaak om regelmatig onze rust te zoeken en te nemen zodat we vernieuwde energie op kunnen doen.

Wat mij, maar ook anderen is opgevallen in het afgelopen jaar, dat er veel leed is geweest. Je hoorde aan alle kanten van ziekten, dood, ernstige problemen in gezinnen. Dat was niet alleen bij christenen zo hoor. Op een gegeven moment bedacht ik: Het lijkt al alsof God ons ergens voor aan het klaarstomen is. Dat Hij mensen die Hem niet kennen of Hem de rug hebben toegekeerd aan het (terug) roepen is, en christenen wil leren standvastig te zijn/worden/blijven in hun geloof en relatie met de Heer. Als ik alleen al kijk naar wat er rondom de christengroeileden, hun familie of vrienden gebeurd is het afgelopen jaar, dan ben ik blij dat Christengroei een licht en een rustpunt mocht zijn in die moeilijke tijden. Dat we elkaar vast mochten houden in de stormen die over sommige leden heen kwamen.

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik het afgelopen jaar best wel een aantal keren ontmoedigd ben geweest. Met de komst van Hyves, Facebook en Twitter lijkt het wel alsof ook christenen steeds individualistischer worden. Jij in jouw klein hoekje, en ik in het mijne. Maar zo heeft God de omgang met Christenen niet bedoeld. Natuurlijk is het leuk om je ervaringen op social media te delen, maar over het algemeen is dat vaak is dat heel oppervlakkig.

Soms bekruipt me het gevoel dat wij, Christengroei, het zullen verliezen van de social media. Maar steeds komt daar dan op 1 of andere manier weer een bevestiging dat we niet op moeten geven, maar door moeten gaan op de beloften en bevestigingen die God ons heeft gegeven heeft en nog steeds geeft. Vooral in de chatruimte is dat duidelijk te merken als iemand zijn/haar acute nood komt delen, of van zich af komt praten. Vooral op zulke momenten denk ik: Ja, het is goed dat wij er zijn en dat God ons op deze manier gebruikt elkaar te zegenen en te bemoedigen.

Misschien ben je al een poosje niet meer geweest op het forum of in de chatruimte. Maar weet dat je altijd welkom bent hoor. Ons gebed is en blijft dat de “slapende” leden weer actief zullen worden en dat Christengroei zal zijn als een stromende rivier op internet die vele harten aanraakt met de liefde van de Heer.

De basis blijft is nog steeds dezelfde als toen Christengroei in 2004 werd opgericht: Samen groeien en bloeien in ons geloof en relatie met de Heer en samen wandelen in Zijn aardse levenstuin.

Misschien ben je je inloggegevens kwijt? Stuur mij dan privé een mail naar henny.snijder@gmail.com met welke inloggegevens je wilt gaan gebruiken, dan kan ik dat aanpassen.

Misschien heb je ideeën die we kunnen gebruiken op Christengroei? Voel je vrij ze in te sturen hoor.

Misschien ken je ook wel mensen die behoefte hebben aan meer omgang met christenen? Nodig ze eens uit een kijkje te nemen op ons forum.

Ik kwam een mooi gedicht tegen waaruit blijkt dat wij elkaar (ook volgend jaar) weer hard nodig zullen hebben omdat God ons aan elkaar gegeven heeft:

Mensen hebben mensen nodig.
Zolang God zelf niet tastbaar naast ons staat,
maar ons van hemelhoogte gade slaat,
zendt Hij ons mensen - nooit zijn we alleen,
al schijnt soms alles donker om ons heen.

Zolang ons hart voor anderen openstaat,
ontmoet het vriendschap, waar de weg ook gaat.
Een open hart, begrip, een vriendelijk woord,
het zijn de lichtjes naar de hemelpoort.

Zolang God zelf niet tastbaar naast ons staat,
zolang Hij ons op aarde leven laat,
zolang zendt Hij ons vrienden - en misschien
leert Hij ons dáárin iets van Hem zien?

Jelle Verwaal
Uit: 'Toekomstmuziek'

Ik wens jullie hele gezegende Kerstdagen toe en een heel geestelijk groeizaam en voorspoedig 2013.

Ik wil eindigen met onderstaande zegenbede:

De Heer zij voor u om u de juiste weg te wijzen.
De Heer zij naast u, om u in de armen te sluiten en te beschermen tegen het gevaar
De Heer zij achter u, om u te bewaren voor gemene aanvallen van anderen.
De Heer zij in u, om, u te troosten als u verdrietig bent.
De Heer omgeve u als een beschermende muur.
De Heer zij boven u om u te zegenen.
Zo zegene u God, vandaag, morgen en in de eeuwigheid.

Amen.

Liefs en Gods zegen,

Henny

Afbeelding
Henny
Beheerder

Re: Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2013

Berichtdoor spitsmuisjes » Zo 23 Dec 2012, 16:05

Jezus.... een Godsgeschenk!

Dat Jezus naar de aarde kwam als mens te zijn is ons tot op vandaag tot troost gebleven.
Want door zijn inbreng is de wereld niet alleen vanuit een eeuwenlange nacht in ‘t licht geheven, maar ook op alle ups en downs van ons bestaan weet Hij, sindsdien, persoonlijk in te haken.

Geen enkele emotie is Hem vreemd, juist daarom blijft ons lief en leed hem raken. Als door een wonder komt Hij ons nog elke dag op de kritiekste ogenblikken tegen om ons te confronteren met Zijn trouw en ons te laten delen in Gods zegen.

Zo houdt Hij ons gedachtenleven in balans en kan Gods heil zich aan ons openbaren. Dat Jezus naar de aarde kwam om mens te zijn wordt dan een machtig, eigentijds ervaren!

We wensen jou en allen die je lief zijn,

Gezegende Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2013 toe.

De Spitsmuizen

Op verzoek van de Spitsmuisjes geplaatst
spitsmuisjes

Berichtdoor bertj » Zo 23 Dec 2012, 21:53

Bijna is het jaar voorbij,
ik kom U hartelijk bedanken.
Want U was zo goed voor mij.
Ik deed soms domme dingen
ik was soms echt een beetje klein
Ik heb er spijt van lieve Jezus,
morgen zal ik groter zijn.
Vader van het kindje Jezus
lieve engel aan mijn zij.
Ik bedank U voor het zorgen.
zorg het nieuwe jaar ook voor mij.

G.Kloos †

bertj

Berichtdoor Henny » Zo 23 Dec 2012, 21:55

Wat mooi Bert! (Y) (f)
Henny
Beheerder

Berichtdoor Vera » Ma 24 Dec 2012, 19:56

Afbeelding
Vera

Berichtdoor Christien » Di 25 Dec 2012, 09:35

Afbeelding
Christien
Beheerder

Berichtdoor Vera » Di 25 Dec 2012, 18:12

Christien schreef:
Afbeelding

Foei, Chrissie... jij telt achteruit in plaats van vooruit. (h)
Vera

Berichtdoor Arijenne » Za 29 Dec 2012, 13:54

Ik weet dat het nog een beetje vroeg is, maar..........

Ik wil jullie alle goeds toewensen voor het nieuwe jaar.
Dat het een jaar mag worden vol goede gezondheid, geluk en heel veel liefde.

Liefs en en dikke kus
Arijenne (l)
Arijenne

Berichtdoor Vera » Di 01 Jan 2013, 00:25

Het jaar loopt nu écht op zijn laatste benen, en ik hoop dat jullie allemaal een gezellige overgang hebben.

Ik wens jullie voor elke dag
de kracht om moeilijkheden het hoofd te bieden;
de moed om te aanvaarden wat je niet veranderen kunt;
de liefde die bergen kan verzetten;
de hoop en de verwondering die het leven boeiend houdt;
een gezondheid die je in staat stelt
om je dromen achterna te gaan.

het allerbeste voor het nieuwe jaar !

Liefs, Vera
Vera

Berichtdoor bertj » Di 01 Jan 2013, 13:37

Wij wensen alle broeders en zussen een heel gezond en voorspoedig 2013 toe. (f) (f) (f) (f)
bertj

Terug naar Kerst/nieuwjaarwensen