Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2015

Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2015

Berichtdoor Henny » Zo 21 Dec 2014, 14:51

Afbeelding

Hallo allemaal

Ik wil jullie als leden en meelezers, hele gezegende Kerstdagen toewensen en een voorspoedig nieuw jaar.

Wat is het afgelopen jaar voorbij gevlogen. En wat is er veel gebeurd.
Voor het eerst in menig leven in Nederland is de dreiging, het verdriet, nog nooit zó dichtbij gekomen als met de ramp met de MH17.

Voor het eerst in menig leven in Nederland is de dreiging in de wereld nooit zo dichtbij gekomen en hebben we vreselijke beelden en verhalen gehoord en gezien over bijvoorbeeld de Islamitische Staat.

De vraag wordt dan vaak gesteld: Waar is God in al die dreigingen en verdriet? Waarom voorkomt Hij dat niet of houdt dat tegen? Maar weten jullie lieve leden, dat is Zijn belofte niet, dat is Zijn doel niet. Als wij verder kijken dan al die dreigingen en verdriet, dan is Zijn Heilige Geest enorm hard aan het werk om de harten van de mensen aan te raken en hen voor eeuwig te redden en horen en lezen we van vele getuigenissen van mensen die zó enorm in de verdrukking leven maar tóch Zijn heil en licht zien en Hem aannemen als hun Redder en Verlosser.

Wat kunnen wij daar als Christenen toch veel van leren. Wij vergeten zo vaak dat Zijn Woord zegt dat deze dingen moeten gebeuren om te kunnen komen met Zijn doel met deze wereld, ook in en door ons heen. Wij vergeten zo vaak om over dit leven heen te zien, waardoor het voor veel mensen moeilijk wordt om in hun geloof staande te blijven.

Weten jullie welke woorden de afgelopen jaar héél veel voorkwamen in overdenkingen? “Vertrouwen” en Standvastigheid”. Het geloof en onze relatie met Hem moet voor ons een anker zijn waar wij ons aan vast mogen houden, hoe zwaar de stormen ook woeden.

Corrie Ten Boom heeft het zo treffend geschreven. Ze zei: Als we het nieuws lezen dan zeggen we: “Het ergste komt nog” Maar als we de Bijbel lezen dan kunnen we zeggen: “Het beste komt nog!”.

Wij kunnen alleen op dat “beste komt nog ” zien als wij een persoonlijke relatie met de Here Jezus hebben, die onze Leidsman is, die we in álle situaties in ons leven toelaten. Pas dán kunnen wij ons vasthouden aan de hoop dat het goed komt.

En ik bid jullie toe dat ook in het nieuwe jaar, die relatie meer en meer verdiept gaan worden en dat we meer en meer gaan leren niet te gaan zien op de situaties en problemen, maar op Hem, die als geen ander weet hoe hoog de bergen, maar ook hoe diep de dalen in ons leven kunnen zijn.

Ik wil dit prachtig lied met jullie delen, dat zegt dat wij vol verwachting uit mogen zien naar de tijd die komen gaat. Het lied is gezongen door Johannes de Heer, oprichter van het Zoeklicht (www.zoeklicht.nl) Een tweemaandelijks tijdschrift wat gaat over de tijd waarin we nu leven, en de tijd die komen gaat.
https://www.youtube.com/watch?v=vvVMByvYCyI

Ik wens jullie Gods zegen toe en hoop veel van jullie snel weer terug te zien op www.christengroei.nl

Liefs,

Henny
Henny
Beheerder

Re: Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2015

Berichtdoor Henny » Zo 21 Dec 2014, 15:25

Ik heb de leden van Christengroei ook per mail de wensen verstuurd, jammer alleen dat ik zoveel emails weer terug krijg omdat het emailadres niet meer klopt...
Als je geen mail hebt gehad, wil je me dan even het juiste emailadres sturen?.
Henny
Beheerder

Terug naar Kerst/nieuwjaarwensen