Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2018!

Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2018!

Berichtdoor Hannie » Vr 22 Dec 2017, 22:18

fijne liefdevol kerstdagen.
en voor 2018 dat het een fijne gezegende jaar mag worden.
lieve groet voor iedereen..
liefs Hannie (l) (f)
Hannie

Re: Gezegende Kerstdagen en een voorspoedig 2018!

Berichtdoor Henny » Vr 22 Dec 2017, 23:01

Dank je wel Hannie. Leuk weer iets van jou te lezen :D
Henny
Beheerder

Berichtdoor Hannie » Vr 22 Dec 2017, 23:09

(l) (f) (f)
Hannie

Berichtdoor Henny » Za 23 Dec 2017, 13:14

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik kom jullie hele gezegende Kerstdagen toewensen en een heel voorspoedig 2018.
Na de Kerstoverdenking volgt een gebedsverzoek voor Christien en een mededeling over de chatruimte

Wat is 2017 ook weer voorbij gevlogen. Ik woon alweer 8 maanden in mijn nieuwe huisje wat ik nog steeds als een groot geschenk zie.
Ik ben in mijn zoektocht naar een nieuw huisje altijd blijven vertrouwen op Hem dat Hij mijn verlangens kende en dat ik echt een huisje zou krijgen wat aan mijn wensenlijstje voldeed: een slaapkamer boven en beneden en het liefst aan het water. Toen ik hier net woonde besefte ik me dat ik de Heer al eerder gezegd had dat ik hier graag wilde wonen. Jaren geleden reed ik hier langs en zag Zwanen voor het huis en ik zei toen: “Heer wat zou ik daar graag willen wonen. En nu woon ik er! Weet je, als wij onze verlangens met Hem delen, dan vergeet Hij ze niet en zal op Zijn perfecte tijd die verlangens vervullen. Dan moeten ze natuurlijk wel meewerken aan Zijn plan. Een verlangen naar een dure ring met diamant of een auto van een paar ton die zal Hij niet vervullen want Hij vind aardse bezittingen niet belangrijk, Hij wil dat wij onze schatten verzamelen in de Hemel.

Elke dag is een dag die de Heere God ons geeft. Elke nieuwe dag is 1 dag dichter bij de wederkomst van de Here Jezus. Als je mijn Kerstoverdenkingen van de afgelopen jaren doorleest, dan kom ik er steeds weer op terug op het feit dat wij ons ernstig en bewust moeten afvragen of wij (nog) wel op de goede weg met Hem zitten. We moeten onszelf ernstig afvragen of wij klaar zijn voor de dag dat Hij terugkomt of de dag dat we komen te overlijden.

. Doordat de Fibromyalgie (die ook in mijn hoofd zit), en de Chronische vermoeidheid kom ik niet meer zoveel op social media, maar als ik af en toe een rondje maak dan kom ik zoveel rommel tegen waarmee we ons kunnen bevuilen of laten besmetten. Dingen die ons goed vermaken en bevestigen, maar die niets te maken hebben met de weg (Zijn weg) waarop wij behoren te wandelen en onze identiteit in Hem. Ik zie zoveel misleiding binnenkomen. Mooie ( vaak gladde) verhalen en getuigenissen worden daar geschreven en de “Amens” en “Hallelujah’s” en “Likes” zijn niet te tellen. Maar hoe vaak wordt zo’n verhaal nog getoetst aan de Bijbel? Als je er wat dieper op ingaat dan zie je dat er veel schort aan zulke verhalen. Maar dát is het probleem van de tijd waarin we leven, alles moet vluchtig en licht zijn, anders kost het ons teveel tijd en moeten we misschien wel offers brengen door afscheid te nemen van sommige mensen of sites.

Zelfs mensen die mee hebben gewerkt aan Facebook waarschuwen voor de verslavende werking die Facebook maar ook andere social media op ons hebben. Ze hebben nu spijt als haren op hun hoofd dat ze daar aan meegewerkt hebben. Lees dit artikel maar eens: https://www.rd.nl/insiders-nemen-facebo ... -1.1454139 Doordat alles zo snel en luchtig moet zijn, óók bij christenen, raken we het onderscheid kwijt welk nieuws nu waar is of niet, welke site occult is of echt het Woord van God uitdraagt/verkondigt. Dat heeft ook invloed op onze politieke keuzes; veel christenen steunen politieke partijen omdat die (zogenaamd) achter Israël staan. Die zich vast willen houden aan de christelijke traditie van Nederland, maar dat verwarren met de westelijke traditie,die niets met het christendom te maken heeft, Zo staan deze partijen positief tegenover abortus en euthanasie. Als je dus stemt op zo’n partij dan geef je je stem ook stem voor abortus en euthanasie. Beiden zaken weerspreken Gods bedoeling met een mensenleven. Trouwens, als het er op aankomt dan laten zij ook die christelijke/westelijke traditie los.

Zullen we in ons leven weer eens helemaal teruggaan naar onze eerste liefde en de basis van het Evangelie en Hem weer de eerste plaats geven, Hem vragen wat wel of niet tot Zijn eer is en gaan leven vanuit Zijn liefde , niet als fladderende Vlinders maar met beide benen op de grond? Er is altijd een weg terug tot Hem als wij onze zonden belijden en ons reinigen van de verkeerde dingen in ons leven. Misschien tijd voor een grote schoonmaak in ons geestelijk leven? Samen met Hem gaat dat lukken!

Ik wil jullie, met toestemming van Chrissie, gebed voor haar vragen. Onlangs is er bij haar een tumor aan de endeldarm ontdekt en zijn er ook problemen met haar keel. Ze heeft onderzoeken en een aantal scans gehad en volgende week Donderdag 28 December krijgt ze de uitslagen. Mocht er uit de scans geen andere bijzonderheden komen, dan volgt er een operatie aan de endeldarm met waarschijnlijk ook chemokuren. Het is een hele spannende tijd voor haar en haar familie en ik wil jullie vragen hen op te dragen in jullie gebeden.

Het is de laatste maanden erg rustig in de chatruimte. In overleg met Chrissie en Vera hebben we daarom besloten de chattijden aan te passen.
Vanaf 1 Januari a.s zal de chatruimte alleen op Dinsdag- en Vrijdagavond open zijn van 8 tot half 10.. Hierbij geef ik jullie nog even de link van de chatruimte: https://client00.chat.mibbit.com/?serve ... istengroei
We hopen jullie ook het komend jaar daar weer te mogen ontmoeten.

Rest mij jullie hele gezegende Kerstdagen toe te wensen en een heel voorspoedig 2018.
Ga met God!

Groetjes en Gods zegen,

Henny
Henny
Beheerder

Berichtdoor mieriske44 » Za 30 Dec 2017, 17:38

Dank je wel Henny....

Ik wens ook iedereen een gezegend 2018

Henny en Christien veel dank dat jullie altijd klaar staan om een ieder
van antwoord en een bemoediging te voorzien.
Ook al zit het jullie ook wel eens tegen, toch weten jullie altijd
een bemoediging te geven voor wie het nodig heeft.
Heel veel dank!!! (l)

Liefs Rianne
mieriske44

Terug naar Kerst/nieuwjaarwensen