Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2011

Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2011

Berichtdoor Henny » Wo 22 Dec 2010, 12:14

Afbeelding

Ik kom jullie, de leden en de meelezers, hele gezegende Kersdagen en een heel gelukkig en gezond 2011 toewensen.

We mogen in deze tijd de geboorte van onze Heer en Heiland gedenken. De Zoon van God die vrede wil brengen. Niet de vrede die de aarde najaagt met alle voorwaarden van dien, maar een onvoorwaardelijke vrede die onze verstand te boven gaat. Díe vrede kan je alleen begrijpen als je Hem ook echt kent.

In veel gebieden waar onrust of oorlog is zal met de Kerstdagen een wapenstilstand van kracht zijn. Ook al kennen ze Hem niet, tóch gaan ze een beetje mee in de “vrede op aarde gedachte” die bij Kerst geld. Maar zodra de Kerstdagen weer over zijn grijpen ze de wapens weer en is het met die vrede weer gedaan.

Afgelopen jaar ís er wat onrust en oorlog geweest in de wereld. We zien Math. 24 voor onze ogen waar worden. Corrie ten Boom zei het al: “Leg de krant naast de Bijbel en je zult zien hoe laat het is op Gods klok. Dank God dat Hij ons daarvoor gewaarschuwd heeft maar ons ook de hoop en de beloften heeft gegeven dat het eens anders zal worden.
Ik kwam vanmorgen een lied tegen wat heet: “U maakt ons één” http://www.youtube.com/watch?v=JJ3PACi2 ... re=related

Dit lied ontroerde me. Juist omdat er in deze tijd ook zoveel onenigheid is in de wereld, en ook onder christenen. De wereld wordt ook voor ons steeds groter met de komst van internet. Maar dat heeft ook zo zijn nadelen, en 1 ervan is de versplintering/verwijdering tussen christenen, terwijl Hij ons oproept tot eenheid en standvastigheid. We kunnen ons overal begeven, op Hyves, Facebook, Twitter, en overal kunnen we dingen lezen die onze oren en hart strelen. Maar mijn angst is dat die versplintering ons meer en meer af laat drijven van die eenheid die Hij voor ons voor ogen heeft gehad en nog heeft.

Zijn wij niet anders dan hen die met Kerst wapenstilstand houden door na de Kerstdagen onze “wapens” weer opnemen? We zingen het lied: “Komt allen tezamen” Maar na de feestdagen pakken we weer het “gewone” leven op, gaan velen ook weer hun eigen weg.

Echte vrede kunnen we pas krijgen als de Heer echt in ons hart gaat regeren. Díe vrede kunnen we vinden als we weer terug gaan naar de basis van het Evangelie, wanneer we werkelijk vanuit Zijn liefde gaan leven. Zolang de Christengroei bestaat, klinkt steeds diezelfde boodschap. “ Ga terug naar de basis van het Evangelie en leef daaruit”. Dat kan betekenen dat wij eens goed op onderzoek moeten uitgaan in hoeverre wij van die basis zijn afgedwaald. Misschien moeten wij eens biddend ons huis door ( inclusief computer en netwerken waar wij bij aangesloten zijn!) Misschien zijn er dingen te vinden die ons afhouden van die basis, van die vrede die Hij voor ogen heeft. Soms moet je een stuk weg teruglopen om te zien of je wel de juiste bent ingeslagen. Misschien is het de tijd om een grote schoonmaak te houden zodat we schoon het nieuwe jaar ingaan?

Natuurlijk is het een mooi streven om per 1 Januari nieuwe voornemens te hebben. Ze zullen op Oudjaarsavond flink besproken worden. Maar weet je wat? Wij mogen ons elke dag nieuwe voornemens maken. We krijgen elke dag nieuwe ronden nieuwe kansen om ons leven te leven het Evangelie waardig. Daar hoeven wij niet een speciale datum voor uit te zoeken. In die zin is het elke dag Oud en Nieuwjaar.

Even terugkomend op het lied: “U maakt ons één” Mijn bede voor het nieuwe jaar is dat die eenheid tussen christenen sterker en sterker wordt. Dat die eenheid ook meer en meer te zien is op Christengroei zodat mensen die zijn afgedwaald, zoekende zijn, nieuwsgierig en jaloers zullen worden op de liefde van de Heer die daar aan wezig is. Dat zij zeggen: “dát wil ik ook!”

Ik wil jullie, die al een tijdje niks meer van zich hebben laten horen, oproepen om weer een bezoek te brengen aan het forum of de chatruimte. Steeds weer horen we van hen die een tijdje niet meer geweest zijn dat ze dankbaar zijn voor de liefde en de warmte die er op Christengroei is, en dat ze weer vaker zullen komen. Maar door de jagende tijd die sneller en sneller lijkt te gaan, doordat men weer door andere dingen wordt afgeleid, “vergeten” sommigen weer terug te komen, en dat vinden we jammer, je wordt gemist!

Ik wil afsluiten met een favoriet Christengroeilied, die mooi aansluit bij het verlangen van de Heer om eenheid te scheppen onder Zijn kinderen:

Samen werken
Heer, wat een voorrecht
om in liefde te gaan,
schouder aan schouder
in uw wijngaard te staan,
samen te dienen, te zien wie U bent,
want uw woord maakt
uw wegen bekend.

Refrein:
Samen op weg gaan,
dat is ons gebed,
als een volk, dat juist daarvoor
door U apart is gezet.
Vol van uw liefde,
genade en kracht,
als een lamp,
die nog schijnt in de nacht.

Samen te strijden in woord en in werk.
Eén zijn in U, dat alleen maakt ons sterk.
Delen in vreugde, in zorgen, in pijn,
als uw groep, die waarachtig wil zijn.

Laten we samenwerken om die eenheid na te jagen die Hij ons wil geven.

Een héél gezegend Kerstfeest en een gezond en gelukkig 2011!

N.B: De chatruimte is Kerstavond en Oudjaarsavond gesloten.

Groetjes en Gods zegen,

Henny

Henny
Beheerder

Re: Gezegend Kerstfeest en een gelukkig 2011

Berichtdoor Vera » Vr 24 Dec 2010, 13:47

Afbeelding

Daar ligt in de kribbe lief Jezuke zoet,
het Lammeke Gods dat ons zondekes boet !
Het komt uit de Hemel, waar de engeltjes zijn
om ons te verlossen van de eeuwige pijn.

O ! Ziet toch hoe schoon het in 't kribbeke ligt,
hoe 't lacht op ons allen met stralend gezicht,
hoe 't reikt met zijn armkes alsof het ons zei:
"Ik zie u zo gaarne ! Komt allen bij mij !"
Wij komen ! Wij komen ! O Jezuke zoet !
Bij U is het schoon en bij U is het goed !
Wij geven U alles, 't zij groot of 't zij klein.
Wij willen voor eeuwig uw vriendekes zijn !

Tekst : A. Cuppens
Muziek : L. De Vocht. 1909

God heeft ons Zijn Zoon geschonken, om ons te verlossen van zonde en pijn,
maar ook om een voorbeeld te zijn voor allen.
Als we proberen leven zoals Jezus ons voorleefde,
dan kunnen we van deze wereld een betere plaats maken.
Vrome woorden die niet bevestigd worden door onze daden, door ons handelen en onze levenswijze, zullen geen blijvende indruk nalaten.

Ik wens jullie allen gezegende Kerstdagen !

Liefs, Vera
Vera

Berichtdoor Christien » Vr 24 Dec 2010, 17:18

Afbeelding

Midden in het volle leven,
in een geest'lijk dor bestaan,
werd een Zoon aan ons gegeven,
brak het rijk van Christus aan.
In een stal is het begonnen.
't Was de Vader 's diepste wens:
Satans rijk werd overwonnen
door het wonder: God en mens...

En voor Hem geen toeters, bellen,
geen confetti of een taart.
Zonder feest moest Hij het stellen
en ver weg van huis en haard.
Maar Hij schonk ons zegeningen,
eeuwenlang reeds verwacht.
Het herstel van alle dingen,
na een lange, donk're nacht...

't Kind, in Bethlehem geboren,
gaf Zijn leven aan het kruis
en de mens, verdwaald, verloren,
bracht Hij weer voor eeuwig thuis.
't Zal relaties weer herstellen,
bressen dichten, waar het moet.
En het blijde nieuws vertellen,
van een Vader, enkel goed!

Zó lang al naar uitgekeken
en die Koning van 't heelal,
wil in jou Zijn licht ontsteken,
dat ontstond daar in die stal...

M Riksten-Brouwer
Christien
Beheerder

Berichtdoor Yara-Jael » Vr 24 Dec 2010, 17:32

Voor allen een gezegend Kerstfeest en een gezond en zinvol 2011.

Blijf dicht bij Hem die ons liefheeft.

groeten van Yara
al mijn wegen.jpg
al mijn wegen.jpg (57.04 KiB) 1439 keer bekeken
kerstkaarsenani4567.gif
kerstkaarsenani4567.gif (58.59 KiB) 1439 keer bekeken
Yara-Jael

Berichtdoor Adriaan » Vr 24 Dec 2010, 17:36

Ik wil alle leden en lezers een gezegend kerstfeest toewensen.

Laten we genieten van alle lichtjes, het eten, het samenzijn en de gezelligheid. Maar laten we vooral niet vergeten wat het centrale thema van Kerstfeest is; Jezus werd geboren, om uiteindelijk aan het kruishout te sterven voor al onze zonden. Hij droeg het allemaal voor ons, zodat wij in vrede mogen leven met God, de Schepper van alle dingen. Laten we niet vegeten dat Jezus alles betaald heeft met Zijn Bloed.
Met Kerstmis vieren we Zijn geboorte. Opvallend dat er voor Hem, Die de wereld zou vrijkopen met Zijn Eigen Bloed, geen plaats was in een herberg en dat Hij ter wereld kwam in een stal; geen wiegje met zachte dekentjes voor Jezus, maar een kribbe en stro. Maar er was wel een opvallende ster zichtbaar. En herders zagen engelen, die Zijn geboorte aankondigden.

Mijn bede tot een ieder is dat Jezus deze Kerst ( weer opnieuw) in de stal van je hart geboren wordt. En dat Hij in je hart groot werk kan doen, zodat je zult beseffen dat Hij stierf zodat jij kunt leven. Jezus is slechts 1 gebed verwijderd van je.

Ik wens dat deze Kerst het een zeer speciale voor jou mag worden.

Heel veel Liefs,
Adriaan
Adriaan

Berichtdoor Hannie » Vr 24 Dec 2010, 18:10

Ik weet niet of ik er al op gezet heb, maar ik wil jullie ook veel zegen deze kerst geven en liefdevol, respectvol en gezegend jaar 2011
Liefs Hannie
Hannie

Berichtdoor mieriske44 » Vr 24 Dec 2010, 22:20

Want
een Kind
is ons geboren,
een Zoon is
ons gegeven,
... en men noemt
Zijn naam
... VREDEVORST

jes. 9:5

Ik wens jullie alle een gezegend kerstfeest en
Gods zegen en liefde voor iedere dag in het nieuwe jaar.

Liefs Rianne
mieriske44

Berichtdoor bertj » Za 25 Dec 2010, 13:48

Namens Jannie en mij wensen jullie allen gezegende Kerstdagen toe. Denk aan...blij kerstmis klok gelui....Als kind gingen wij vroeger om 6 uur naar het leger des heils voor de kerstviering, versierd gebouw en prachtige kerstliederen. Nadien naar huis waar de kerst ontbijttafel gereedstond....fijne herinneringen (f) Na al dat feest naar je eigen kerk, psalmen zingen op hele noten en na de dienst toch nog het Ere zij God. "s Middags kerst met de zondagsschool en om 5 uur wederom naar je kerk. Toen dacht men er goed aan te doen, maar als kind wel wat veel. Of het nu beter is?

Vr.gr.Bertj.
bertj

Berichtdoor Christien » Za 25 Dec 2010, 18:45

Ja Bert ik ken het ook nog van vroeger.
De avond ervoor de kerstnachtdienst, aanéénsluitend ging ik mee om kerstpakketjes uit
te delen aan de nachtwerkers in ziekenhuizen en verpleeghuizen enz.
En dan om 5 uur de straat op met het muziekkorps waar ik deel van uitmaakte
en mensen die de kerstliederen zongen.
Vaak zelfs tot boven onze enkels in de sneeuw.
En om 6 uur de 1e kerstdienst.
Die nacht sliep ik dan niet want er waren genoeg prachtige kerstfilms op tv.
Dat is jammer genoeg niet meer zo allemaal.
Zelfs geen kerstdienst vandaag op 1e kerstdag, maar morgen omdat het morgen zondag is.
Maar de goede herinneringen aan vroeger blijven je bij :D
Christien
Beheerder

Berichtdoor LeenDordt » Wo 29 Dec 2010, 11:51

Hallo allemaal!

Ik wil iedereen een hele fijne en veilige jaarwisseling toewensen, en een gezegend, mooi, gelukkig 2011. Wat is het allemaal voorbij gevlogen he. 2010 is alweer bijna ten einde en een nieuw jaar ligt voor ons. Doe voorzichtig met vuurwerk als je die afsteekt!!!! Ik niet, ik vind het mooi om naar te kijken, maar zelf afsteken durf ik niet, haha.

Groetjes en Gods zegen allemaal!
LeenDordt

nieuwjaar11.gif
nieuwjaar11.gif (121.98 KiB) 1415 keer bekeken

LeenDordt

Oud en Nieuw !!

Berichtdoor veggeltje » Do 30 Dec 2010, 18:37

Lieve ... lieve ... allemaal ,
Ik kom jullie allemaal een heel gezegend oudejaarsavond toewensen . Laten de oliebollen niet het feest zijn maar......... lekker snoepen en eten is natuurlijk niets verkeerd mee . ( nou ja.... mijn lijn dan wel !!) Maar laten we een moment terug kijken en ons afvragen : "Heeft 2010 mij ook dichter bij God gebracht ? " Zo ja Prijst God en zo nee laat dit dan het gebed van u en mijn hart zijn dat het komende jaar dit zo zal mogen zijn . Want weet dat jezus spoedig komt en die dag is voor elk mens verborgen ja zelfs Jezus weet het niet . er staat in de bijbel dat Jezus het niet weet dan alleen de Vader . oh ik zou Hem niet willen missen en ik wil er bij zijn !! U ook ??
Ik spreek voor me zelf dat ik door tranen heen dichter bij Hem heb mogen komen maar ik wil nog dichter bij . Ja niet bij Hem maar naast Hem staan en als een kind bij de Vader op schoot zitten . Zijn warmte voelen , Zijn hart voelen kloppen , ja zijn adenhaling horen en Zijn hart voelen kloppen !!
Het is een jaar geleden dat God mij mijn zoon terug bracht naar huis nadat ik hem 6 jaar niet zag ! Hij genas mij zovaak ik ziek was , hij vertrooste mij als ik verdriet had , Hij gaf mijn Zijn liefde als ik het nodig had !! Oh hoe wonderbaar is Jezus bloed , de duivelse macht is verbroken door Zijn kracht . Oh hoe wonerbaar is Jezus bloed . Waar zou ik geweest zijn zonder Hem ?? Helemaal nergens immers .
Zullen we samen verder reizen met die zelfde trein en pas uitstappen als we er zijn ? Station : De Hemel !! Gods zegen en allemaal een knuffel van mij ... Ans
veggeltje

Re: Oud en Nieuw !!

Berichtdoor Henny » Vr 31 Dec 2010, 14:25

Ja Ans, 2010 heeft mij echt weer dichter bij God gebracht. Ondanks dat ik een zware les aan het leren ben weet ik dat Hij mij daarbij geduldig helpt.
Ik ben blij dat Hij ons, als leden van Christengroei heeft samengevoegd. Dat wij elkaar mogen steunen en bemoeidigen in tijden waarin het even niet zo lekker gaat. Waarin we samen mogen lachen en huilen, praatjes die nergens over gaan mogen hebben, maar ook diepgaande persoonlijke gesprekken.

Voornemens voor het nieuwe jaar heb ik niet. Tenminste, ik neem me niet iets voor omdat het Nieuwjaar is. Onderzoek wijst uit dat daar meestal weinig van terecht komt. We mogen elke dag nieuwe voornemens maken. Dat werkt veel beter.

Ik heb wél wensen voor het komende jaar:

1) Dat de Heer mensen naar Christengroei zal leiden die zoekende zijn of afgedwaald, of zij die verder willen groeien en bloeien in hun geloof en relatie met onze Heer en Heiland. Mensen die Zijn liefde voelen door onze berichten en gesprekken heen.

2) Dat de liefde die ons toch moet drijven échte gemeenschap met elkaar te houden de drijfveer zal zijn. Dat we samen mogen wandelen in Gods aardse levenstuin en van elkaar mogen leren, dat we ons ook in liefde laten vermanen als we bewust of onbewust een verkeerde weg gaan.

3) Dat mensen, als er problemen zijn de dingen ook echt van hart tot hart met elkaar uitpraten. Het gebeurd nu zo vaak dat men daar de tijd niet voor neemt. Er zijn zóveel mensen die een kort lontje hebben. Er is zó weinig geduld meer met elkaar. De kranten staan vol met voorbeelden. Dat je eerst "vrienden" van elkaar bent op netwerken als Hyves of Facebook maar bij het eerste de beste stormpje wat er op steekt meteen mensen verwijderd en hun email blokkeert. Aan de andere kant leer je zo wel je echte vrienden kennen, want die gaan met je door dik en dun :D . Maar toch is mijn wens en gebed dat elke christen eens stil blijft staan of de liefde die je voelt voor je broer en zus in de Heer wel een echte liefde van de Heer is of een liefde met voorwaarden.

4) Dat christenen meer en meer terug zullen gaan naar de basis van het Evangelie en van daaruit gaan leven. Onze hemelse Vader verlangd daar zo naar dat we dat gaan doen. We kunnen mensen zulke mooie dingen voorschotelen en het zonder te toetsen voor waarheid aannemen omdat het vaak "grote namen" zijn die die wonderlijke verhalen vertellen. Maar die in een (schijn)heiligheid leven die een schijnveiligheid creëerem en in die schijnveiligheid is heel veel onrust te vinden omdat zij, die een valse leer verkondigen toch steeds weer geconfronteerd worden dat die dingen niet uit God zijn. Dat wij het geestelijke onderscheidingsvermogen zullen hebben om er achter te komen wat wél of niet uit God is.

5) Dat christenen zich meer en meer in gaan zetten om te gaan leven vanuit de eenheid die onze hemelse Vader voor ogen had en heeft. We zullen elkaar meer en meer nodig hebben nu we steeds verder in de eindtijd komen.

6) Dat wij werkelijk het licht en het zout voor de wereld zullen zijn.

7) Dat we allemaal onderstaande zegenbede in geloof mogen aannemen:

De Heer zij voor je om je de juiste weg te wijzen.

De Heer zij achter je om je in de armen te sluiten en om je te beschermen tegen gevaar :

De Heer zij onder je om je op te vangen wanneer je dreigt te vallen.

De Heer zij in je om je te troosten als je verdriet hebt.

De Heer moge je omgeven als een beschermende muur wanneer anderen over je heen vallen.

De Heer zij boven je om je te zegenen.

Zo moge God je zegenen vandaag, morgen en in de eeuwigheid.

AMEN.

Ik bid jullie voor het komende jaar een goede (geestelijke) gezondheid en Gods liefdevolle zegen toe.

Liefs,

Henny
Henny
Beheerder

Berichtdoor Christien » Vr 31 Dec 2010, 15:17

Wij;

Herman, Christien, Maarten,
Ria en Frans,

wensen jullie een gezellige ouderjaarsavond
en een goede jaarwisseling en

Een zegenrijk 2011

toe
Christien
Beheerder

Berichtdoor Irmgard » Vr 31 Dec 2010, 16:29

Wij
Jan, Irmgard en de dames poezen Droppie en Baloe
Wensen jullie allen een voorspoedig nieuwjaar!
Maar bovenal een gezegend nieuwjaar toe.

Liefs

Gods rijke zegen voor jullie allen

Jan
Baloe
Irmgard
Droppie
(k)
Irmgard

Berichtdoor Vera » Vr 31 Dec 2010, 17:30

Het jaar is weeral om, wat vliegt die tijd toch snel hé.
Het is een jaar waarin veel gebeurde : gebeurtenissen waar we met blijdschap kunnen op terug kijken, maar evengoed met moeilijke en pijnlijke gebeurtenissen. We mogen het jaar afsluiten en een nieuw jaar verwelkomen. Ook dat nieuwe jaar zal niet enkel maar vreugde brengen, maar ook weer zijn moeilijke momenten en beproevingen. En tóch mogen we dit in dankbaarheid aannemen, wetende dat de Heer ons overal en altijd bijstaat. Hij draagt ons het nieuwe jaar in, en zal ons steeds terzijde blijven. Dat is een zekerheid die we allen hebben, en die zekerheid helpt ons om met vertrouwen naar de toekomst te kijken.
Ik wil jullie allen danken voor de vriendschap en de steun het voorbije jaar.

Voor het nieuwe jaar wens ik jullie allemaal een heleboel geluk, veel vriendschap, voorspoed...
en als niet alles loopt zoals je zou willen, wens ik je veel moed, vertrouwen en kracht om te dragen wat we moeten dragen,
en vrienden die je helpen om moeilijke momenten door te komen. Vrienden die je een beetje Gods gelaat laten zien, en waardoor je mag ervaren dat Hij met je mee gaat, dat Hij je door alles heen draagt.

Afbeelding
Vera

Berichtdoor Adriaan » Vr 31 Dec 2010, 17:54

Ik wens iedereen gezondheid, geluk en voorspoed.
Maar vooral vrede met God.

Ik wens dat in 2011 meer Christenen ontwaken zullen en beseffen dat geloven niet iets passiefs is, maar dat jouw gebed, jouw getuigenis het verschil kan uitmaken.
Ik wens dat er in 2011 meer eenheid komt tussen de Christenen, want alleen samen kunnen we de Grootheid van God aan en kunnen we antwooden vinden.
Ik wens dat in 2011 niemand tussen de geestelijke wal en geestelijke schip valt, want Gods Liefde is voor iedereen.
Ik wens dat eind 2011 "Liefde" als woord van het jaar wordt gekozen.
Ik wens dat de woorden van mijn moeder meer zichtbaar worden: "We zijn te klein voor het grote wereldgebeuren; laten we dat maar aan God overlaten. Mar laten wij in onze eigen kleine kringetje de vrede bewaren en een lichtje zijn..."

Ten slotte nog een leuk dingetje wat ik van iemand kreeg toegezonden; een countdownklok.
http://countdown.onlineclock.net/

Ik wens jullie allemaal een zeer aangename jaarwisseling.

Veel Liefs,
Adriaan

Jezus is Heer!
Adriaan

Berichtdoor bertj » Vr 31 Dec 2010, 17:57

Een raadsel. Een vader heeft een tien uur langer durende 2010 dan zijn kinderen. Toch is het waar.
Vanmorgen oliebollen gebakken, zelfs 2 pakkenmeel er bij gehaald. Kunnen voorlopig genieten.
Wens alle lezers een goede jaarwisseling. Hoop dat jullie met dankbaarheid mogen terug zien voor dat de deur van 2010 dicht gaat en niet meer open kan. Ook Gods zegen gewenst voor 2011, hoop dat het voor iedereen een goed en gezond jaar mag worden.
Vr.gr.Bertj.
bertj

Berichtdoor Emje » Vr 31 Dec 2010, 18:51

"We zijn te klein voor het grote wereldgebeuren; laten we dat maar aan God overlaten. Maar laten wij in onze eigen kleine kringetje de vrede bewaren en een lichtje zijn..."

Wat n mooie uitspraak, werkelijk grandioos gevonden.

Marie-Jose
Emje

Berichtdoor Hannie » Za 01 Jan 2011, 22:19

Lieve lieve mensen, gezegende, liefdevol, met veel respect, elkaar steunend de nieuwe jaar in,
Liefs Jelle en Hannie
Hannie

Terug naar Kerst/nieuwjaarwensen